امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 423
  پرینتخانه » اجتماعی, استان ها, اسلایدر بزرگ, فرهنگی تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2024 - 18:08 | 16 بازدید | ارسال توسط :

نشست کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در استان، گفت: برنامه‌های دهه فجر با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین و اجرا شود.  محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان افزود: اجرای طرح‌های عمرانی […]

نشست کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در استان، گفت: برنامه‌های دهه فجر با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین و اجرا شود.

 محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان افزود: اجرای طرح‌های عمرانی موضوع مهمی است اما طرح‌های عمرانی ظرف است و محتوای این ظرف برنامه‌ها و محتواهای فرهنگی به شمار می‌آید که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی ادامه داد: هر زمان که از پرداختن به امور فرهنگی عقب افتادیم دچار شکست شدیم و از همین رو باید پرداختن به موضوعات فرهنگی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در راس برنامه‌های هریک از دستگاه‌های استان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری کلید رفع مشکلات کنونی کشور را در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و پایداری دانست و گفت: تقویت این مهم وظیفه هر یک از دستگاه‌های استان است و همگان در این خصوص رسالت خطیری برعهده دارند.

حسین‌میرزایی با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات ایثار و شهادت در تمامی شهرستان‌های استان، اظهار داشت: این جلسات نه تنها باید به صورت مستمر و منظم برگزار شود بلکه باید خروجی موثری هم برای جامعه داشته باشد.

وی افزود: یکی از مصوبات این نشست این باشد که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به دستگاه‌های زیرمجموعه ابلاغ کند که از این پس هریک از اماکن عمومی و خیابان‌های استان که افتتاح می‌شود به نامی یکی از شهدای استان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید در حفظ شان و جایگاه شهدا و مقام شهادت دقت و حساسیت بیشتری به کار گرفت و تمثال شهدا در ورودی شهرها و روستاهای استان نصب شود و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نصب تابلوی سرداران شهید استان اهتمام بیشتری به کار گیرد.

وی افزود: ساخت و نصب تندیس شهید دریاقلی سورانی در شهرستان بن هم از مصوبات قبلی این کارگروه بود که انتظار می‌رود در این خصوص نیز پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال وبختیاری یادآور شد: برنامه‌های دهه فجر نیز با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین و اجرا شود.

حسین‌میرزایی، اطلاع‌رسانی برای حضور مردم در آیین غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از جانبازان شاغل و بازشنسته ادارات و دستگاه‌های اجرایی و اختصاص یک درصد اعتبارات هر دستگاه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیز در این نشست مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با بیان اینکه گردشگری ایثارگران و ورزش جانبازان وارد فاز تحولی می‌شود، گفت: در این میان از ظرفیت استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری نیز بهره‌گیری می‌شود.

سید محمد میرکاظمی افزود: در حوزه گردشگری و ورزش حساب ویژه‌ای روی این استان باز کرده‌ایم و امید می‌رود به زودی این استان محل رفت و آمد ایثارگران و برگزاری مسابقات ورزشی شود.

وی پرداختن به ورزش ایثارگران و جانبازان را موضوع مهمی عنوان کرد و گفت: بسیاری از جانبازان سال‌هاست که با نارسایی بدنی، روحی، روانی و آسیب روبرو هستند که ورزش می‌تواند راهی برای حفظ روحیه سلحشوری و تندرستی آنها باشد.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تاکید بر معرفی افتخارات حوزه ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: این از استان‌های حماسه‌ساز است و بخشی از فرهنگ و ادب حماسی کشور از سوی رزمندگان و جوانان غیور این منطقه شکل گرفته است که در همین راستا می‌طلبد هنرمندان، گذشته حماسی این قوم کهن را به امروز گره بزنند که تحقق این مهم نیازمند خلاقیت و ابتکار است.

میرکاظمی با تاکید بر مردمی‌سازی بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: وجه مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مردمی کردن این عرصه فرهنگی است و مردم باید این مهم را به دست بگیرند و حضور داشته باشند و راهکارهای اصلی باید از سوی مردم ارائه شود و مسوولان تنها خدمتگزار هستند.

غفلت از تولید محتوا در عرصه ایثار و شهادت

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با گلایه نسبت به این اینکه نسبت به تولید محتوا در عرصه ایثار و شهادت غفلت شده است، گفت: در استان مواردی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد که در عین اینکه بزرگ و استثنایی است اما ناشناخته و گمنام مانده است.

موسی انصاری افزود: هنرستان شریعتی شمس‌آباد ۴۰ دانش‌آموز شهید در استان تقدیم کرده است و بیش از ۵۰۰ رزمنده در دوران دفاع مقدس دارد که امروز می‌تواند الگوی والایی برای دانش‌آموزان باشد اما کسی از این موضوع اطلاعی ندارد.

وی تصریح کرد: در روستای آب‌چنار لردگان نیز از هر ۱۰ مرد جوان و نوجوان ۹ نفر عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند و زمانی که در آن زمان پیکر مطهر شهدا را در روستا تشییع می‌کردند آیین تشییع از سوی زنان صورت می‌گرفت چراکه تمامی مردان در جبهه‌های جنگ حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.