امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 388
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 26 دسامبر 2023 - 22:00 | 15 بازدید | ارسال توسط :

اثر شاعر چهارمحال و بختیاری در جمع نامزدهای جایزه ملی غزل قرار گرفت

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اثر منتشر شده فرزانه میرزاخانی شاعر این استان به عنوان یکی از نامزدهای نهایی چهارمین جایزه ملی غزل «حسین جلال‌پور» معرفی شد. به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الله شیروانی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: […]

اثر شاعر چهارمحال و بختیاری در جمع نامزدهای جایزه ملی غزل قرار گرفت

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اثر منتشر شده فرزانه میرزاخانی شاعر این استان به عنوان یکی از نامزدهای نهایی چهارمین جایزه ملی غزل «حسین جلال‌پور» معرفی شد.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الله شیروانی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: نفرات راه یافته به مرحله نهایی رویداد فرهنگی و ادبی جایزه ملی «حسین جلال‌پور» به عنوان جایزه مستقل غزل در سه بخش پژوهش، کتاب و غزل‌های ارسالی معرفی شدند که در این میان فرزانه میرزاخانی بانوی شاعر استان توانست با اثر مکتوب خود به نام «چکیده» به عنوان یکی از نامزدهای بخش کتاب انتخاب شود.

وی افزود: چکیده میرزاخانی در این بخش از چهارمین جایزه ملی غزل با آثار دیگری همچون « ۲ ماه و ۱۲روز تنهایی» اثر امیرعلی سلیمانی، «سپیدچالگی» از علیرضا الیاسی و «فتوپیا» از ایمان کرخی رقابت خواهد کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آیین پایانی چهارمین دوره جایزه ملی غزل به‌ منظور پاسداشت سه دهه حضور اثرگذار حسین جلال‌پور شاعر و پژوهشگر عرصه غزل پیشرو ایران، ۱۴ دی در بندر گناوه، زادگاه وی برگزار می‌شود، تصریح کرد: پانته‌آ صفایی بروجنی، کبری موسوی قهفرخی، وحید عیدگاه طرقبه‌ای هیات داوران بخش پژوهش این رویداد را تشکیل می‌دهند و داوری آثار در بخش کتاب غزل و غزل‌های ارسالی را نیز حسن بهرامی، حسن صادقی‌پناه، ابراهیم اسماعیلی اراضی، حامد ابراهیم‌پور و صالح دروند بر عهده دارند.

فرزانه میرزاخانی متولد سال ۱۳۷۱ شهر هفشجان است و از سال ۱۳۸۵ با پیوستن به انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تشویق پدرش که از شاعران پیشکسوت استان است، سرایش شعر را آغاز کرد.

میرزاخانی در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی است و مجموعه غزل «هووی من» و «چکیده» از آثار چاپی این بانوی شاعر چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

این بانوی شاعر هفشجانی علاوه بر چاپ ۲ عنوان کتاب شعر، صاحب چندین مقاله علمی پژوهشی است و افتخارات بسیاری را در رویدادهای ادبی و جشنواره‌های فرهنگی به نام خود ثبت کرده است.

| منبع خبر : روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.